Produkty ekologiczne mierzą w NewConnect

Bio Planet na swej witrynie internetowej określa się jako lidera polskiego rynku konfekcjonowania i dystrybucji żywności ekologicznej. Teraz chce zadebiutować na alternatywnym rynku akcji GPW.

Spółka znajduje się na rynku prawie od 10 lat. W swej ofercie posiada ponad 1600 produktów, które umożliwiają kompleksowe zaopatrzenie każdego odbiorcy, który oferuje bio żywność. Oprócz dostarczania na rynek produktów pod własnym brandem, Bio Planet dystrybuuje także inne marki – Alce Nero, Allos, Cocoa, Natumi, Lebensbaum, Primaeco, czy Vivani i Yogi Tea. Główne kanały dystrybucji przedsiębiorstwa to sieciowe oraz detaliczne sklepy ekologiczne, a także obiekty ogólnospożywcze, jak Piotr i Paweł, Alma, Marcpol, czy Tesco, E’Leclerc i Intermarche.

Obecnie Spółka wzięła na cel rynek NewConnect. W komunikacie prasowym podano, że Emitent najpierw zamierza przeprowadzić ofertę prywatną, z której zamierza pozyskać 2,7 mln zł. Środki te mają w głównej mierze powędrować na budowę nowego centrum logistycznego. Operacja ta ma pochłonąć 15,5 mln zł, z czego 12 mln zł będzie pochodzić z długoterminowego kredytu inwestycyjnego. Reszta środków ma pochodzić właśnie z oferty przed wejściem na „mały parkiet”.

W poprzednim roku Bio Planet sprzedało produkty za 43 mln zł i niemal podwoiło wynik netto. W tym roku obroty mają wzrosnąć o kolejną połowę i sięgnąć 62 mln zł. Lepsze mają być także rezultaty finansowe.